Srpske vozače od 27. juna čeka novo poskupljenje naftnih derivata, ovoga puta, zbog usklađivanja cena akciza na domaće i uvozno gorivo. To znači, da će sa pumpi nestati jeftiniji domaći super i dizel D2, i da će svi automobili preći na „evrodizel“ i „evropremijum BMB 95“, jer će im to biti isplativije. Nisu spokojni ni vozači koji su ugradili plinske uređaje, jer je i tečni naftni plin premašio granicu od 60 dinara za litar. Na primeru „punta klasik“ koji se isporučuje iz Kragujevca sa sve tri vrste motora (benzin, dizel i TNG), lako je izračunati koliko košta „pređeni kilometar“ i šta se ustvari najviše isplati voziti. Prema fabričkim podacima, a oni se neznatno razlikuju od rezultata koje smo mi dobili na našim testovima, „punto“ sa benzinskim motorom ima prosečnu potrošnju od 5,7 litara na 100 kilometara, „dizelaš“ 4,5 a model sa fabrički ugrađenim plinom 7,2 litre na 100 pređenih kilometara. Cena litra supera u utorak je bila 135,90 dinara, evrodizela 138, a TNG 61,90 dinara po litru. Jednostavnom računicom dolazimo do podatka da kilometar pređenog puta sa motorom koji koristi benzin košta 7,74 dinara.
Srpske vozače od 27. juna čeka novo poskupljenje naftnih derivata, ovoga puta, zbog usklađivanja cena akciza na domaće i uvozno gorivo.
To znači, da će sa pumpi nestati jeftiniji domaći super i dizel D2, i da će svi automobili preći na „evrodizel“ i „evropremijum BMB 95“, jer će im to biti isplativije.
Nisu spokojni ni vozači koji su ugradili plinske uređaje, jer je i tečni naftni plin premašio granicu od 60 dinara za litar. Na primeru „punta klasik“ koji se isporučuje iz Kragujevca sa sve tri vrste motora (benzin, dizel i TNG), lako je izračunati koliko košta „pređeni kilometar“ i šta se ustvari najviše isplati voziti.
Prema fabričkim podacima, a oni se neznatno razlikuju od rezultata koje smo mi dobili na našim testovima, „punto“ sa benzinskim motorom ima prosečnu potrošnju od 5,7 litara na 100 kilometara, „dizelaš“ 4,5 a model sa fabrički ugrađenim plinom 7,2 litre na 100 pređenih kilometara. Cena litra supera u utorak je bila 135,90 dinara, evrodizela 138, a TNG 61,90 dinara po litru. Jednostavnom računicom dolazimo do podatka da kilometar pređenog puta sa motorom koji koristi benzin košta 7,74 dinara.
Sa dizel motorom isti kilometar prelazite za 6,21 a sa plinom za 4,45 dinara.
Ipak, kada ukalkulišemo cenu vozila dolazite do sasvim druge računice.
„Punto“ sa paketom opreme „dinamik AC“ sa benzinskim motorom košta (bez zamene staro za novo) u AK Voždovac 7,799 evra. Sa TNG uređajem 9,099, a sa dizel agregatom čak 9,599 evra.
Računajući srednji kurs evra od 100 dinara, dolazimo do neverovatnog podatka da se kupovina dizel motora isplati, u odnosu na benzinca, tek posle 117,647 kilometara! Sa plinom - posle prevaljenih 39,513 kilometara! Tome treba dodati i nešto skuplje održavanje dizelaša i TNG „punta“.